fredag 15 februari 2013

Mina hjärtans dag


Ibland blir det en spricka i muren jag har byggt upp runt mig. Lite murbruk trillar bort och genast letar sig ett litet ljus, hopp och kärlek dit in. På insidan fylls det samtidigt på med tårar, tårar av värme, glädje, sorg, ensamhet och saknad.

Alla hjärtans dag har glidit förbi. En dag som ska vara fylld av kärlek och omtanke. Och den dagen innehöll mycket av den varan. I kramrutan på arbetet fick man passa på att få sig en dos av den varan. På telefonen trillade det in små hjärtan och värmande ord. Postmannen hade under tiden varit och levererat ett vackert kort med många fina ord från mellansverige. Mot kvällen sög man snabbt åt sig orden "Hej snygging", även om det bara var en hälsningsfras. Ja, det blev en dag i kärlekens tecken.

Men...när natten kommer då räcker det inte till med fina ord och kramar. Då finns det bara en stor och hjärteslitande saknad efter mina barn. Trots att tårar rinner blir hjärtat varmt när jag tänker på dem.

För mina finaste tjejer slår mitt hjärta extra hårt på Mina Hjärtans Dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar