lördag 26 november 2011

Julstök

Suckar över att listerna fortfarande ligger på golvet i vardagsrummet. Fast det är ju klart högen har minskat med två då vi var tvugna att sätta dit dem som kommer att hamna bakom kartongerna med julsaker...

Hivar ner kartongerna med julsaker vilka bara blir fler och fler för vart år. Någon ny tomte hör alltid till, fast nu i år har det nog blivit minst fem nya. Hänger ljusslingor, placerar ut renar, tomtar, tåg, ängel och paket i trädgården. Överdrivet mycket? Ja, troligtvis men barnen i området tycker om det. Får kanske spela lite julmusik ute också för att höja stämningen.

Frusen och trött korsar jag fram och tillbaka mellan kartongerna inne och undrar vart jag ska börja. Tittar i kartongerna och undrar vart jag ska börja. Kliver över tvätthögen och undrar vart jag ska börja. Sätter mig ner och undrar vart jag ska börja.

Sitter kvar och skiter i att börja julstöka, för stökigt är det redan!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar