måndag 28 november 2011

Nytt liv

Började dagen med läkarträff och provtagning som gick snabbt och smidigt. Tiden i väntrummet påminnde mig om att ett nytt liv var på intågande och kännde mig genast svimmfärdig. Många djupa andetag och försöka stilla kropp och tankar så var man snart på plan igen. Har tackat ja till att delta i en studie ang. bröstcancer vilket innebar att några extra provrör skulle fyllas. Stoppade räknandet vid åtta rör och funderade på om tanten skulle tömma mig på allt blod. Eftermiddagens träff med narkosläkaren känndes proffsigt och lugnande. Tack för det!

Skyndar, skyndar för att hinna med ALLT man vill hinna göra innan. Glad att lussebullarna har blivit bakade och att makens hår har blivit klippt. Ja, jag har tom hunnit att laga mat så de inte ska vara hungriga här hemma.

Nu gäller det att skynda vidare så magen hinner få ett sista skrovmål denna dag. Sen gäller fasta ända tills imorgon kväll. Tänk om man skulle magra några hekto på köpet. Att packa ner snyggt nattlinne behöver man ju inte tänka på men väl en bh utan byglar. Det var väl inte det roligaste att gå och köpa men vad gör man inte för att hålla "pattarna" på plats.

Lång natts färd mot dag, min första dag i mitt nya liv.

1 kommentar:

  1. Ärligt talat, mjuk BH utan byglar är skönare- alltid!
    Sänder varma tankar!!!KRAM!! Jenny Hammer

    SvaraRadera