fredag 26 april 2013

Naturligt



Det är inte bara tråkiga saker som händer i mitt liv vilket är lätt att tro när man läser mina ord. Från denna dag och en månad framåt har jag och ett antal andra personer blivit uttagna till att vara med i en testgrupp av naturlig hudvård. Mycket spännande!
 
Så under gårdagen skulle då produkterna hämtas. Kvinnan som möter mig har jag inte sett till på många år. Under tiden vi arbetade på samma arbetsplats höll vi bara en ytlig kontakt men från första stund denna dag var det något helt annat. På den korta stund vi träffades kom vi till att tala om många stora livsfrågor och funderingar. När det var dags att gå kommer det en kommentar om "Skogssystrar - det låter intressant och det skulle jag vilja veta lite mer om, vilka de är". Jag kan inte låta bli att le och tänka "Du är en av oss".
 
På väg tillbaka till bilen står ett gäng yngre killar i en klunga och pratar. Plötsligt hör jag dem ropa "Hello, sexy lady come and join us!" Kan inte mer än bara ruska på huvudet och skratta åt dem. För det första så är det mer än tjugo års åldersskillnad och för det andra är jag långt ifrån sexig. Men så får jag ta mig en funderare över vad de såg egentligen. Kan det ha varit den inre skönheten som lyste igenom som man har så svårt att se själv utan det är den yttre skönheten som man strävar efter hela tiden? Svaret lär jag aldrig få veta.
 
 
"Vad nöjd med allt du ser
och allt som livet ger.
Men när?
Var nöjd med allt som livet ger
och allting som du kring dig ser
glöm bort bekymmer, sorger och besvär."
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar