tisdag 6 november 2012

Arbetsdag


Måndag morgon ringde väckarklockan till arbete efter nästan ett års frånvaro. Som vanligt kan jag nu mera säga hade inte natten varit så god sömnmässigt, så det var ett snurrigt huvud jag fick med mig under dagen. Har tur att den fösta dagen håller sig behagligt lugn. Värre blir det när jag i sista minuten ser att det är dax att planera in sitt schema lågt in på det nya året. Livet som förändras så snabbt hur ska jag kunna veta hur jag vill arbeta och göra så långt fram i tiden? Gissar mig till en mängd dagar och genast ser det ut som om det är mer svärta på pappret än tomrum. Att förhoppningsvis kunna plocka upp sig procentmässigt verkar bli tufft men kan behövas för att malen ska äta upp plånboken totalt. Japp det är bara till att hoppa på ekorrhjulet igen och komma tillbaka till verkligheten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar