onsdag 14 december 2011

O-trevligt

Gårdagens långa fikastund i mitt krypin i stan var oh så trevligt. Här stöttes och blöttes många tankar och funderingar. Snörvlar och snyter mig mellan varven. En obeskrivbar obehagskänsla finns i kroppen hela tiden och i huvudet snurrar mängder av tankar. Så att kommar iväg på en välbehövlig meditations-stund med avslutande lucia fika gör att kroppen känner sig lite lugnare och natten känns lite lättare.

Det är inte nog med att den kommande dunderbehandling ska genomföras, den tvingar även in mig i klimakteriet. Så nu måste jag även ta mig till gynekologen och byta bort min hormonspiral *tjoho*. Det är precis det man vill starta dagen med...not. Nu testas alla mina svaga sidor. Så med skräck i rösten förklara jag att jag verkligen tycker att detta verkligen är otrevligt och kan inte svara på hur jag kommer att reagera. Den gamla luttrade barnmorskan kallar in extra personal för att hålla mig i handen som hon sa eller om det var för hennes egna trygghets skull då hon slapp vara själv tillsammans med denna smått galna kvinna (mig) förtäljer inte historien. Så nu är listan med "att-göra innan-behandling" något kortare. Check!

Nu närmast är det att försöka hitta tillbaka lite till mitt lugna trygga jag. Men när känslan av att ha tappat kontrollen över sitt liv, att mattan kan ryckas undan närsom, att man tittar döden i vitögat eller att man har ett djupt svart avgrundshål framför sig är det svårt. Så tillsvidare denna dag gäller att hitta det bästa med den så långt och det är att jag inte behöver byta spiral fler gånger i det här livet. Ooooh så trevligt!

2 kommentarer:

  1. Kajsa, vad sägs om en fika på fredag, finns du i ditt lilla krypin denna dag eller?

    SvaraRadera
  2. Det blir ingen "Krypin dag" idag fredag. Återkommer när nästa tillfälle ges.

    SvaraRadera