fredag 16 december 2011

Valmöjligheter

Det är inte alltid man kan göra ett val, ibland måste man göra flera. Eller så har man mindre tur och har inget annat val.

Huvudet jobbar för högtryck över valmöjligheterna som finns eller inte finns. När läkaren lägger fram efterbehandlingsprogrammet så lägger han inte fram någon valmöjlighet över olika alternativ som de kan erbjuda. Från deras sida sett finns det inget annat val. Men om jag vill göra ett val? Vad har jag då för valmöjlighet?
Naturligtvis finns det naturmedicin som jag kan välja men det är frågan om jag måste välja det ena eller det andra ? Kanske är det bättre att göra det kombinerande valet skolmedicin + naturmedicin = det perfekta valet...? Ja, plötsligt har jag massa val som måste göras, trots att läkaren bara ger mig ett val.

Att titta sig i spegeln och fortfarande tycka om sig själv är tufft. Förr kunde jag stå där länge och titta utan att egentligen se, men tyckte ändå om vad jag såg (förutom vissa dagar naturligtvis). Idag väljer jag att titta bort. Idag väljer jag bort min kropp, förr hade jag inget annat val.

En "Boobie-buddy" sa att hon valde bort 2009 i sin kalender. Jag kommer att välja att skriva i min 2012 års kalender:  KÄMPA-KÄRLEK-VÄNNER-FIKA det andra finstilta texten som tårar-förtvivlan-hopplöshet-ångest-ilska är ändå sånt som brukar vara för litet och svårt att läsa så man hoppar över det.

Jag vet också att jag väljer:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar