fredag 12 oktober 2012

Början - slut - början



Oj!...plötsligt så var det bara slut. Tiden har sprungit iväg och dagarna har varit intensiva, både med att hinna med att äta och prata. Det som började lite konstigt med det jag tyckte ifrågasättandet av inre styrka slutade med att alla hittade mer eller mindre sin egna inre styrka, fick nystarter, pånyttfödelse och aha-upplevelser. Måste påminna mig själv om att skogssysters språket inte förstås av alla.



Det underbara paret David och Emma bjöd hela veckan på fantastisk god mat. Vi blev serverade säsongens grönsaker i alla dess färger med ljuvliga smaker och med Emmas goda stenungsbakade surdegsbröd. Önskar att man hade kunnat åka dit för en dagens men de har de tyvärr inte. Catering tyckte jag att de nämnde.

 
 
Tidigt i ottan samlades vi i den veduppeldade lokalen bakom huset för att mjuka upp våra kroppar med lite yoga. Efter mycket knak och sprak i kroppen känns den efter några dagar lite, lite mjukare. Så nu finns det nästan risk för att jag kommer att sakna det hela. Fast det är klart jag har ved, en kamin, övningarna på ett papper och en yoga matta så det finns inte så många ursäkter egentligen att inte fortsätta. På kvällarna avslutade vi dagen med en lång och skön avslappning utom en av dem då kom den entusiastiska chokladkvinnan från Lilla chokladbutiken i Kivik och höll en smakrik stund tillsammans med oss.
 
 
 
Trots alla de olika åldrarna, bakgrunder, öden och livshistorier finns det mycket tacksamhet efter dessa dagar över att ha fått träffa alla dessa kvinnor. Jag önskar dem allt gott här i livet och är lite rörd då jag styr kosan mot Moder Jord i Kivik och verkligheten igen.
 
 
"Vissa spänningar är nödvändiga för att själen ska utvecklas,
och vi kan ha god nytta av dem. Vi kan söka efter varje tillfälle
att ge och ta emot kärlek, att uppskatta naturen, att läka
våra sår och andras sår, att förlåta och att tjäna."
av Joan Borysenko
 
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar