torsdag 3 maj 2012

Igår & idag



Jag gjorde det igår och skulle kunna göra det idag igen utan problem.
Igår blev det många timmar i den varma solen sovandes på solsängen fullt påklädd och med paraply över huvudet. Ja, jag vet att det inte låter klokt men det var precis vad orken räckte till, även om det var hett så in i hoppsan. Vid halv sju tiden när solen började försvinna var det dax att röra på sig in mot soffan och senare till sängen. Mår nu illa så jag vågar knappt öppna munnen för att det känns som hela magen skall vändas ut och in. Sväljer, biter ihop, går och lägger mig för att invänta en ny dag.

Trots gårdagens alla känslor blev natten rätt god. Det onda har tilltagit med full kraft så nu är det svårt att stå upp en längre stund. Tar mig ut för att värma upp lederna som värker, skönt! Skulle kunna lägga mig ner vart som helst och hur som helst men det får vänta. Tanken på att åka iväg och grilla i eftermiddag känns för tillfället avlägset, men vem vet det kanske hade varit nyttigt att komma iväg en stund. Får nog vila på saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar