onsdag 9 maj 2012

Världens undergång?

Hamnade av en ren tillfällighet på en föreläsning om Mayakalendern igår kväll. Och utav denna tillfällighet fick jag även möjlighet att träffa en arbetskamrat. Ett härligt återseende.

Föreläsningen hölls av en ung och varm  kvinna från Argentina som var vacker som en dag. Denna kvinna var så full av energi och ville dela med sig så mycket om hennes tro och kunskap om Mayakalendern så till slut snurrade det bara i huvudet. När hon sedan började gå in på hur vi kan ställa våra dagliga horoskop med den och räkna ut vilka våra kraft-djur är blev det genast mer hanterbart och spännande i mitt tycke. Det plusades och drogs bort siffror och så blev jag en Hjort. Och nog stämde det allt när jag läste om vad det stod för. Denna fantastiska kalender skulle jag nog viss kunna grotta ner mig i en stund. Så denna kvinna sådde nog många frön under denna upplysningens tid. Så vad ska vi då tro om att Mayakalendern tar slut nu 2012. Kommer jorden att gå under?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar