måndag 28 maj 2012

Uppladdning

Efter några dagar i hemmets lugna vrå och trädgårdens göromål var det skönt att åka iväg en stund för att inspirera själen. In i Göinges djupa skogar det bar för att besöka Naturhälsan och en av Skogssystrarna. Det är en speciell känsla som infinner sig i kroppen när jag kommer upp dit. En värme, ett lugn, en bubblande känsla. Man kan nästan säga att man blir lite euforisk.

Sitter i solen utanför skolan och småpratar lite då "Fröken" själv dyker upp med ryggsäcken på ryggen. Idag var det även hennes uppladdningsdag. Hinner få några ord under vår fruktstund innan hon traskar vidare ut i skogen. Det ser så skönt ut att jag nästan blir lite sur på att min ryggsäck är kvar hemma. Inte för att jag hade velat hålla henne sällskap utan bara tanken på att få gå ut och sätta sig på någon stubbe och njuta så är alltid ryggan bra att ha med sig. Men det är ingen idé att sura för detta utan går och sätter mig en stund i stenringen och låter tankarna fara alldeles fritt. Går tillbaka mot skolan då kommer Skogssyster nummer två farandes. Härligt, härligt! Känns alltid som det var igår man sågs sina Skogssystrar senast.

Tackar för mig och blir påmind om att redan nästa vecka är det dax för det tre dagarna rekreation. De dagarna som jag har haft som mål att nå när det har varit de tunga dagarna under cytostatika behandlingen. Tänk vad fort tiden har gått trots allt. Redan nästa vecka...

Vänder bilen hemåt men gör en liten avstickare ut i skogen och tittar till min och Lena från skogens studie plats. Undrar om vi kom fram till några kloka svar den gången? Många var det nog som hade koll på oss i alla fall. Tänk om barnen hade fått vara i dessa klassrum lite mer när vädret tillåter.

Uppladdad men trött!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar