måndag 4 juni 2012

Doktor, doktor

Nattens sovande timmar är lätträknade, men undviker att räkna dem för att inte bli trött. Styr ner mot södern för att träffa läkaren på Onkologmottagningen i Malmö. Irrar omkring ett tag men hittar ett par hjälpsamma vaktmästare nere i någon kulvert som visar vart vi ska ta vägen. Byggnaden är inte från igår kan jag säga när jag tittar mig omkring. Sitter i väntrummet och väntar på att få komma in. Jaha... naturligtvis...skit med...inte är det någon kvinnlig läkare som kommer...och inte är han gammal heller.




Får följa med in på rummet och läkaren börjar läsa upp min journal och kollar av så att den stämmer. Kommer in på medicinering. Alg-tabletter...glöm det...det finns inga vetenskapliga bevis på att de skulle kunna fungera...vill inte att du äter dem under strålning...vill inte att du äter dem tillsammans med de cancerframkallande anti-hormon tabletterna heller. Trötta mig!!! Går igenom lite hur vidare behandling kommer att vara och dess biverkningar. Hurra, fler sådana ja. Får reda på att de som inte är ok med kroppen efter ett år kommer att så förbli. Men att bara få vara sjukskriven 1½ vecka efter avslutad strålning är helt ok. Själen behöver ju inte har mer återhämtning än så...Kroppen får ett år på sig...Trodde på något sätt att de hörde ihop...

Sen är det undersökning som gäller och här får man inte vara buskablyg när jag får klä av mig mitt framför fönstret som vette ut mot gatan. Stackarn som cyklade omkull säger jag, tur att det var nära till akuten...skämtade bara. Andas, kläm och känn sen är det hela över. Har inte blivit mycket klokare på vad jag gjorde där egentligen förutom att det var dax att börja stoppa i sig det vetenskapligt bevisade anti-hormon tabletterna.

2 kommentarer:

  1. När ska väst möta öst?

    SvaraRadera
  2. Om det är någon tröst så tror jag du kan strunta i vad han säger om du vill vad gäller alger eller ersätt med nässlor. Starkt leverstimulerande som johannesört, mariatistel och sånt kanske du ska vänta med om du nu ska pilla i dej pillrena men att stärka mineralbalans och njurar ska väl inte skada!?!Kan inte se några samband....????Kan du?

    SvaraRadera