tisdag 19 juni 2012

Sommar pendlare



11:10 går bussen i morgon mot sommarjobbet i Malmö. Fem långa veckor ska här pendlas måndag till fredag för att stråla bröstet. Den sista delen av alla efterbehandlingar, sen är det dax att ta semester. Vila lite och sen försöka ta tag i livet igen, hoppa på ekorrhjulet. Låter lite trist faktiskt. Så det gäller att verkligen försöka att hitta de där guldkornsdagarna eller stunderna och ta tillvara på dem. Påminna sig själv om allt jag har lärt mig under denna resan och använda alla aha-upplevelser rätt eller så rätt det bara går att göra.

Så medans andra packar sina semesterväskor packar jag min tidsfördrivsväska och gör plats i huvudet för nya tankar, utmaningar och erfarenheter. Kanske det även finns guldkorn att hämta från dessa resor med till min lilla ask.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar