lördag 2 juni 2012

Frisk eller inte...



Nu när jag känner att kroppen börjar repa sig sakta, sakta och håret börjar ta fart där uppe på skalpen är det snart dax att börja bli "sjuk" igen. Inte sjuk som innan, utan att det är snart dax att komma tillbaka i de vita rockarnas värld. Bara tanken på det kan göra mig sjuk fast jag känner mig frisk. Undrar hur frisk jag är egentligen? Scannar överkroppen...
  • Hår - på väg - snyggt? - absolut inte.
  • Hjärna - finns där - används inte.
  • Ögon - torra - utom när jag gråter.
  • Ögonbryn - fattas - förutom fem/sju stycken som är kvar.
  • Ögonfransar - gapar tomt.
  • Mun - pratar för mycket.
  • Bröst - ena längre än det andra.
  • Armar/händer - gäddhäng /missfärgade naglar.
  • Hjärta - används flitigt.
  • Mage - kan man säga.
  • Ben/fötter - gropiga /onda ibland.
Nja, det var väl inte så många rätt där. Får försöka att återhämta mig lite till ser det ut som. Gäller att ta tillvara på de dagarna som är kvar innan nästa resa börjar mot sjukhusvärlden. Familjen får nog stå ut med att jag är ute och ränner själv eller med goda vänner i skog och mark, fikar eller bara gör absolut ingenting. Gör jag absolut ingenting hade jag velat göra det med fantastisk utsikt.




1 kommentar: