måndag 25 juni 2012

Svart eller vitt


Det som började i moll slutade i dur denna dag. Mitt i färden till dagens strålning i Malmö kommer ett telefonsamtal om att maskinen har gått sönder...suck! Men jag kan ju alltid shoppa sålänge och återkomma för att höra om den har blivit lagad tycker sköterskan...jaha ja. Fördriver tiden i gott sällskap och telefonerar ännu än gång senare under dagen men inget positivt besked då heller. Återvänder hemåt.

Väl hemma är det dax att återkomma till samtalet som har väntat på besked sedan förra veckan. Ojdå! Då var man visst med lokal igen fr o m 1 juli, hurra! Trots att det är för tidigt egenligen, men för att få behålla min nuvarande lokal som har varit tillbommad under några månader och hugande spekulanter var intresserade av den vara det bara att ta ett beslut. Behålla eller inte? - BEHÅLLA. Så nu är det väl slut på dessa "glansdagar". Nej, så bråttom ska jag väl inte ha men liten sugen är jag allt att få prova på att massera lite. En halv rygg, ett ben eller en nacke är det säker någon som blir glad för. Får nog ta en extra koll med sköterskan vad jag får göra och inte göra först eftersom jag inte får/bör putsa fönster eller dammsuga i dagsläget. Men att bara vara i sitt lilla kryp-in känns härligt, där ska många lediga timmar tillbringas för att hitta tillbaka till inspirationen. Börjar nog redan rensa och packa ihop lite tror jag tralla la...den 1 juli är ju redan på söndag...har nyckeln beredd.


1 kommentar:

  1. Vad glad jag blir när du skriver att du ska behålla din lokal.
    Jag ser framemot spännande möten där.
    Kramar från Johanna

    SvaraRadera