torsdag 26 juli 2012

Färdig bussad


Så var då den sista resan avklarad med buss, imorgon slår jag på stort och åker bil ner till Malmö. Det har nu gått fem veckor av ett evigt farande hit och dit i bussen. Vissa dagar har jag haft så ont i kroppen av alla de häftiga inbromsningarna pga pågåeende vägarbete längs med vägen, så att vara busspendlare är inget för mig. Beundran till dem som orkar. Många olika personligheter har klivit av och på. Och många är det inkl. mig själv som har försvunnit in i sin egen lilla värld genom att sitta och lyssna på musik, en skön avkoppling. Så de stora planerna på att lyssna på ljudböcker var inget som fungerade för mig. Ett kapitel sen var jag borta i egna tankar eller helt tanklös. Så fem veckors meditationsträning har det blivit istället, alltid något.

Ser nu fram emot den sista dagen och stundande vila. Kroppen är sliten, själen lika så och humöret ligger inte på topp. Nej, nu stundar energipåfyllning och egentids dagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar