måndag 2 juli 2012

Upp & Ner


Nu är jag verkligen ute och åker. Humöret och orken gör precis som den vill med mig och det är bara att hänga med hur mycket tonårsrevolt jag än skulle vilja göra emot det. Inte en chans. Vissa dagar är helt ok och andra dagar är jag så trött på att se mina naglar på händerna, spegelbilden och tiderna som skall passa. Är jag uppe i dag fem av tjugofem eller?! Anti-hormonpiller borde bytas ut mot lyckopiller.

Imorgon blir det en sväng till frissan för att se om det finns hopp om det. Lite färg i det hade inte heller suttit fel istället för grå, grå, grå, grå. Klimakterie röd kanske hade varit mer passande. För att bära hämtehår nu när det är varmt är näst intill olidligt. Blir alldeles yr i huvudet av värmen.

Efter dessa kräk-rader finns det ändå något positivt. Att sitta still på en buss hela dagarna gör ju att en promenad inte sitter fel efteråt. Om det förenar nytta med nöje är jag inte riktigt säker på. Hoppas nu på att vädret håller i sig tills på torsdag då får det nog bli en Stubbadag på morgonkvisten innan eftermiddagen bjuder på ännu en resa med buss. Längtar till mina Stubbadagar!!! När ska du ha din?


1 kommentar: