tisdag 3 juli 2012

Första klippet



Sådär då har jag varit iväg och friserat mig lite. Ett par klipp och sen var det färdigt, passar mig alldeles utmärkt jag som inte är glad för att gå till frissan. Hade ju hoppats på att få lite medhåll på att färg saknades i håret, men icke. Grå, grå, grå, grå...fast hon kallade det blont, nästan ännu värre. Så i morgon blir det troligtvis hämtehår hemma. Har inte riktigt bestämt mig i den frågan ännu. Får samla lite mod först.

Dagens resebetraktelse:
På morgonen kommer det en kvinna (ca 70år) stolt som en fura gåendes. Med fotriktiga Rieker skor på fötterna, quiltad jacka, handväska i fusk skinn så det skriker om det och en hemma sydd shoppingkasse med katter på och började småprata lite vid busshållsplatsen. Hon skulle minsann ha en FruFri-dag i Malmö. Snabbt börjar ju huvudet jobba. Du?... I din ålder?... Grattis till denna kvinna som har bejakat kärleken till en annan kvinna och gift sig! Måste ha varit tuff med omgivningen då det antagligen var många år sedan det hände och kanske inte lika "populärt" som det är nu. Kvinnan berättar vidare att de brukar vara ute och resa med sommarkortet, senast var de till Hasse och Tage museet hon och hennes man. ???? Så där ja, då trillade poletten ner. Det var maken som skulle få en FruFri-dag. Varför inte säga på en gång att hon skulle ha en MänsFri-dag?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar