måndag 27 februari 2012

Hälften!

Hälften gjort och hälften kvar, nu kan jag verkligen prata om nedräkning. Har haft en trevlig förmiddag med bisittande kollega som med sin nyfikenhet försåg mig med svar. Fick bl a reda på att i samband med sista behandlingen kommer de dra min picc-line. Härligt med nyfikna människor! Verkar som jag lägger min nyfikenhet på fel saker eller inte...

Inför stundande tuffa dagar med allt vad det tillhör läser jag på lite om vad nästa omgång har för biverkningar att erbjuda. Nu är det barren från idegranen som kommer att användas men var bara lugn det räknas inte som naturmedicin då det framställs på syntetisk väg. Dessa små syntetiska barr kan göra följande med kroppen:
  • Öka infektionsrisken.
  • Ge feber.
  • Hår avfall!?
  • Rodnad/svullnad i handflator och under fotsulor vilket kan leda till att huden fjällar.
  • Svullnad av händer, fötter eller ben.
  • Viktökning eller viktminskning. (Där kan man ju sätta en peng.)
  • Domningskänsla, myrkrypningar eller värk i leder eller muskler.
  • Trötthet och aptitlöshet.
  • Nagelförändringar med pigmentförändringar och ömhet.
  • Illamående och diarré.
Ja, då återstår det alltså att se hur många man kan säga check till efteråt. Då är då och nu är nu. Nu firar jag att det bara är hälften kvar med att vila på soffan en stund och tänka: Du klarar det!


2 kommentarer:

  1. Hallå!
    Det är kontraindikation på att läsa FASS när man ändå ska ta medicinen!!!

    Du kanske kan tugga lite på din gamla julgran för att få i dej lite nyttigheter som motvikt, om den nu har några barr kvar. Annars tror jag stenhårt på att tulla på de nyutslagna löven på påskriset!
    Det är grejer det!
    KRAM!!!! Jenny

    SvaraRadera
  2. Visst kommer du att klara det även om det inte låter så roligt med alla biverkningar.Det kommer en vår och sommar som ger dig styrka,kraft och glädje.Livet kommer åter att leka.Kram mamma

    SvaraRadera