torsdag 2 februari 2012

Nya handfat

Även denna morgonen fylls handfatet till brädden av hår. Vad göra? Ringer till frissan och ber henne om råd. Vill att jag ska komma till henne redan under eftermiddagen så hon får se på eländet. Bestämmer oss för att klippa bort lite dels för att börja vänja mig vid det korta och dels slippa dessa mängder av hår som det blir. Gråter en skvätt tillsammans med frissan och sen klipper hon till. Reslultatet blir en grå hårfärg hur det nu kan bli det...och en Lindgren-frisyr.

Så nu ser man ut som mamma och övriga mostrar. Har för säkerhets skull mms:at över en bild till maken så han inte tror att han vaknar bredvid svärmor imorgon bitti. Innan jag går hemåt igen plockar jag med mig min dreads som nu får hänga på staven istället. På golvet ligger en hög kvar som hade fyllt handfatet fem-sex gånger om. Mössans tid är inne då det drar lite kallt åt öronen och nacken.

15 kommentarer:

  1. Häftigt!!! Varför har du inte varit korthårig förut?? ;0) Älskar dig storsyster. Kram Eva-Lott

    SvaraRadera
  2. Så fint! Är jag också så vacker? eller kanske varit nu har ju rynkorna tagit överhand. Kramar mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du är! Får nog mäta om mitt huvud så mössorna passar och inte blåser av. Kramar

      Radera
  3. Fina fina Kajs-Marie!
    Kram från Johanna

    SvaraRadera
  4. Med mina ögon sett är du hur fin som helst, även i kort hår.

    Kram
    Marina

    SvaraRadera
  5. Fint Kajs-Marie<3
    Kramar Martina

    SvaraRadera
  6. Du blev jättefin !

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Förstår att du e ledsen för ditt långa hår men fanken (ursäkta) vad du passar bra i kort hår. Skitsnyggt. Bamsekramar Nette.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vänta du bara tills det blir kalt, då ska du få se på skitsnyggt...eller inte. Kanske måste införskaffa lite brun utan sol för säkerhetsskull. Kramar

      Radera
  8. Så fint det blev Kajsa!
    Kramar i massor
    Pia J

    SvaraRadera
  9. Oooh du är verkligen vackert.... jätte fint! <3Francis

    SvaraRadera
  10. SNYGGT !!!
    Bamsekram från Eva

    SvaraRadera
  11. Lika fin som alltid.<3
    Kram Kristine

    SvaraRadera
  12. Skitsnyggt klär dig jättebra kram Janet

    SvaraRadera