lördag 4 februari 2012

Kallt!

Kunde inte i min vildaste fantasi kunna tänka mig hur ont det skulle göra att tappa håret. Att bara flytta huvudet på kudden till ett annat läge gör ont och kallt som attan är det att ha så här kort hår. Bättre blir det inte av att det är -11grader ute och inne temperaturen sjunker under natten till 15grader. Tur att jag har vetekudden som jag kan värma huvudet med. Denna morgon blir det till att kliva in i duschen med en frisyr och komma ut med en annan. Sköljer bort massor med hår från huvudet, väggarna, golvet och framför allt mig själv. Så nu har jag även fått känna känslan av att vara behårad över hela kroppen, stackars karlar. Färdig duschad och friserad så är det inte mycket kvar nu, lyser igenom här och var och det känns väl lite sådär att få en måne innan maken.



3 kommentarer:

  1. Du ser allt pryder en skönhet.
    Kram mamma o pappa

    SvaraRadera
  2. jag vet att ditt hår betydde mycket för dig, det finns en viss personlighet i ens hår. Men DIN personlighet sitter inte i håret, du är en fantaskisk människa som orkar dela detta med oss! Det går inte en dag utan att du susar förbi i mitt huvud... !! Många kramar från en som lärt sig kommentera - visst är du "impad"?/ Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt imponerad Malin! Nästa steg är att lära sig att byta bort Anonym till Malin ;)
      Är även imponerad av alla er som har kort hår som inte fryser, själv skulle jag behöva ha nattmössa men det kommer väl det med kanske. Går nu mot ny vecka, ny måndag och ny behandling.
      Att skriva är den enklaste delen att genomgå det hela utan att bli frustrerad är flera gånger svårare.

      Tankar och kramar till Dig och alla andra arbetskamarater. /Kajsa

      Radera