tisdag 21 februari 2012

Riing...



Visst kom det ett telefonsamtal idag med, suck! De vita samlade blodkropparna ser bättre ut idag MEN ett nytt prov ska lämnas i morgon igen. Är det inte bättre kommer telefonen att ringa imorgon igen för ännu ett prov. Förhoppningsvis kommer måndagens behandling ändå kunna genomföras med risk för att jag måste ta en extra spruta dagen efter för att hjälpa upp de vita blodkropparna.

Nu är det honung och ingefära som gäller igen mer naturläkemedel än så är de ju inte så glada för de rackarna på sjukhuset. Får väl gå på spaning snart efter någon lite brännässla som kan bli en lite soppa och som inte räknas som naturläkemedel... Så ser ni till några godinga här framöver ropa gärna till, här vid golfbanan vågar man inte plocka några då det inte finns ett enda ogräs i deras gräsmattor. Undrar hur de gör då min innehåller allt annat än gräs.

Får väl förbereda mig själv och pimpa min stav med min dreads inför kommande spaningsvandring för det sägs att "Jag är en vandrare och bär på min stav...".

3 kommentarer:

  1. Lovar att höra av mig om jag upptäcker nässlor på gång här ute. Jag sparar dem egentligen till fjärilarna för att de ska kunna lägga sina larver där men du kommer att prioriteras.

    Kram
    Marina

    SvaraRadera
  2. Många har sin favorit bland hälsobranchens många alternativ och jag har min, som jag brukar kalla för hälsobranchens Rolls Royce. I 8 hela år har jag varit mitt val trogen, dagligen och ska aldrig sluta. Den är klassad som livsmedel. Efter 5 års tester blev den 2003 godkänd av EU att importera inom EU som livsmedel och inte läkemedel, just för att man ville förmedla att den är lika ofarlig som t.ex. apelsinjuice. Det finns mängder av olika forskningsrapporter som jag gärna delar med mig av om du känner att du har ork o energi till det. Jag läser din blogg o känner mig ödmjuk inför vad du går igenom. Många kramar:-)

    SvaraRadera
  3. Det finns fina brännässlor fast torkad, att köpa på hälsokostbutiken. Kanske ett alternativ innan vi kan plocka det på riktig ute i det fria... kram Francis Ska tänka på fler bra hälsosama livsmedel ;-)

    SvaraRadera