torsdag 9 februari 2012

Uppladdning

På något sett försvinner dagarna i en enda röra. Lever utan tid och rum, bara finns till. Illamåendet gör sig mer påmind denna omgången så några extra vid behovs tabletter slinker ner innan sänggåeende för att få så bra nattsömn som möjligt.

Denna dag blev det äntligen en promenad trots blåsten. Dubbla mössor och huvan på jackan sen var det bara till att traska på. Skönt! Efter dagens dusch är det snart slut tjatat om mitt hår, inte mycket kvar nu. Så nu står trimmern på laddning för denna frisyren är långt ifrån vacker. Lite Gollum-frisyr typ. Provar på att vira till en turban och ropar höga varningsrop till familjen innan de får syn på mig. Turban och jag kommer nog inte att bli kompisar. För nu ser det verkligen ut som om städkärringen har flyttat in i huset. Hualigen! Får nog försöka hitta ett annat alternativ som jag känner mig mer bekväm i. Mor i stugans mössor får vänta tills solen kommer fram då det var i det dragigaste laget för tillfället. Men kan ju bli fräckt med mönstrad skalle när solen börja ligga på. Gäller bara att göra en markering så mönstret hamnar rätt var gång. Får man ingen tatuering får man ju skaffa sig ett annat alternativ typ möss-tan-tatuering.

5 kommentarer:

  1. Vad sägs att prova en buff? Såg en kvinna som hade det när jag var och tränade core för några veckor sedan. De är ju mjuka och sköna om inte annat <3

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte att buff var ett bra förslag. Du hittar några här:
    http://www.buffsverige.se/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=2
    Jag tycker det låter skönt med nattmössa ;)
    Hoppas att illamåendet lugnar ner sig.
    Kramar från Johanna

    SvaraRadera
  3. Hoppas den lite varmare mössan kommer idag. Har hittat mer men det blir en hemlis. Kramar mamma.

    SvaraRadera
  4. Ge inte upp Kajsa jag kan fortfarande se dig med turban, du vackra kvinna. ;-)

    SvaraRadera
  5. Turban är ju snyggt men buff lät spännande. Har aldrig hört talas om detta så en titt på länken här lärde mig att det har funnits sen 70 talet.. Du klär i allt ändå:-)

    SvaraRadera