måndag 9 april 2012

Dax igen


Då var det dax igen att stoppa i sig lite piller inför morgondagen. Menyn består av 24st kortison tabletter som ska minska illamåendet, en tablett som ska minska på magsårs känslan men som kan ge en förstoppningseffekt. Så då får man ju ha en liten hutt mot förstoppning. Denna lilla cocktail av tabletter gör att jag mår illa, magen blir i uppror och tröttheten slår till med all kraft. Ja, det blir ett riktigt ekorrhjul för är jag trött ser jag dåligt och ögonen börjar rinna. Tar jag någonting för mig som ex. att åtgärda det dåliga flödet i golvbrunnen i duschen blir effekten att benen skakar som några asplöv. Roligare kan man ju ha, har jag hört.

Tur att jag tog tag i luren och fick mig ett riktigt rekordlångt (närmare 2½h) trevligt samtal innan tröttheten slog till. Eller det kanske var samtalet som tröttade... vilket jag vägrar att tro. Hurra för telefonens uppfinning!

5 kommentarer:

  1. Ja då var påsken slut för det här året. Kallt som fanken inte alls som man förväntat sej. Vardagen väntar imorgon och jag kan tänka mej att du gärna bytt ut din vardag mot min. Hoppas du trots allt får en bra dag imorgon och du kan tro att jag tänker på dej. Bamsekramar Nette

    SvaraRadera
  2. Vi tänker på dig! Hoppas att allt går bra i morgon och att du orkar tänka posetivt att nu är det bara en gång kvar av den tyngsta behandlingen.Kramar mamma o pappa

    SvaraRadera
  3. Tänker på dig idag Kajsa. Massor av Kramar!

    SvaraRadera
  4. Det är nästSISTA gången! Tänker på dig! Kramar i massor<3

    SvaraRadera
  5. Du vet att tankarna går till dig idag. Varit på Ikea och shoppat lite till jobbet en lång dag. Håll modet uppe en behandling kvar sedan lite vila. Inte att förglömma konsert nästa vecka hoppas den blir ett minne för livet, vi hörs kramar i massor // Janet

    SvaraRadera