söndag 29 april 2012

Sista dagen



Som tur var inte brevet på posten så tungt som jag hade trott att det skulle bli. Lite stel och lite träningsvärk så då är det väl bara till att köra på ett tag till denna fina dag. Börjar med att städa och tvätta min bil som jag mer eller mindre inte använder, trots detta blir den ändå ner smutsad av lånande chaufför och bombaderande fåglar. Det är tack för lånet det.

Hittar en skvätt bensin och startgas till gräsklipparen och mot min vilja hoppar den igång på första rycket. Så då var det väl bara till att klippa gräset med så att mossan kommer fram. Pustar ut en stund i solen liggandes på verandagolvet till stugan. Magen börjar knorra så matlagning nästa. Hamnar efter maten en stund på soffan men inser att det är för tidigt att stanna kvar där resten av dagen. Gummistövlar på och damm dammsugaren kommer åter igen fram. Svär efter en stund över att jag ännu ett år sliter med den här trädgården, jag som inte har några gröna fingrar över huvudtaget. Önskan om ett radhus med en liten gräsplätt eller en lägenhet är stor denna dag.

Efter en dusch är frisyren inte så vacker nu för tiden. Dottern kommenterar att jag ser ut som en liten gåsunge. Själv tycker jag att huvudet ser mer och mer ut som en videkisse, iallafall färgmässigt. Så det blir på med mössan när det är dax att köra dottern in till stan. På hemvägen passar jag på att ta en liten omväg för att bara titta på naturen och höra gruset under däcken. Ser till min glädje att rapsfälten börjar att bli gula. Finns inte något som är så mycket vackrare än det, möjligtvis ett fält med linblommor.

Nu är det uppladdning inför morgondagens behandling. Det känns lite konstigt att det stora förbandet på armen äntligen skall plockas bort, men gissa om det ska bli skönt!



1 kommentar:

  1. SÅ himla skönt!! Du har vandrat denna vinter med järnvilja! Jag önskar dej allt gott denna vår som nu äntligen tycks komma på riktigt!
    KRAM!

    SvaraRadera