torsdag 12 april 2012

Trött dag

Jag är inte sömnig, bara lite trött!

Satt och zappade bland tv-kanalerna igår eftermiddag och hittade ett trevligt program om vikingar och isländska sagor. Mot min förvåning somnade jag i soffan något som aldrig brukar hända. Klok nog hade jag startat inspelningen innan så det programmet får det bli en kik på en annan dag. Trots tröttheten ville inte sömnen infinna sig under hela natten så det blev till att ligga och fundera mellan 03.00-06.00 utan att komma fram till något vettigt. 08.00 var man väl inte pigg som en lärka men lika bra att kliva upp.

En liten runda i trädgården slutade med en stund på bänken där var det åter dax att slumra till en stud. Otroligt, känner mig som en gammal pensionär som sover middag avigt och rätt. Eller det kanske betyder att jag behöver vila lite extra de närmaste dagarna...troligtvis eftersom ögonen knappt vill hålla sig uppe igen. Lutar åt soff-tider.

För en stunds vila

1 kommentar:

  1. Du har väl hört talas om uttrycket......vila sig i form! Kramar

    SvaraRadera