söndag 25 mars 2012

Baksmälla

Efter gårdagens fantastiska fina vårdag utomhus på tomten intogs vilan på altanen på liggunderlag och fårskinn. Härligt, härligt! Kunde t o m lura ut familjen på lite korvgrillning. När klockan tickade mot kvällen kom baksmällan...ajaj!

Jag har med den fått lära mig hur det känns att ha förslitningar i knän och höfter, whiplash, magsår och att ha blivit misshandlad. Till slut vet jag inte om jag ska sitta, ligga, gå omkring eller bara gråta. Jag tackar och vet nu hur det är att ha ONT. Kommer efter mycket om, men och en näve med värktabeltter i sängs och lägger mig på spikmattan. Känner inte av att jag ligger på den men något gör den med kroppen i alla fall. Börjar svettas som en klimakterie tant. Jaha, då har man dragit igång det med...Tänker på alla barn som vi utsätter för denna elaka idegran. Sover oroligt med många arga drömmar, vet inte hur många personer jag har slagit till av ren ilska. Måste ju naturligtvis analysera detta när morgonen kommer och inser hur dum jag är och hur lång tid det tar innan polettet trillar ner. Så hieroglyfiskt sagt: Fyller jag kroppen med gifter så naturligtvis jobbar Träelementet som en tok med alla sina egenskaper. Så nu har man fått in det i köttet med som vi brukar säga.

Så denna dag försöker jag tackla från ett annat håll. Klipper lite hår (nej, inte mitt), dammsuger och vilar en stund i soffan. Tar mig ut i trädgården och planterar lite penéer och vilar en god stund under telefonsamtalet med en syster yster. Sen, sen, sen ser ni...sen kommer pallkragarna. Hurra, imorgon ska det köpas färg. Falu rödfärg så lite Bergslagen får finnas även här i Skåne.

1 kommentar:

  1. Det låter onekligen grymt plågsamt det du genomlider.
    Pallkragarna låter spännande!

    Nu undrar jag om du fortfarande vill ha nässlor? Hur mycket behövs för att du ska kunna göra det du vill med dem? Jag har pratat, bönat, skällt och fjäskat men ändå har de inte växt så fort som jag önskat. Nu finns där i alla fall lite toppar att ta men som sagt så vet jag inte hur mycket du behöver eller har du kanske hittat själv redan.

    Hoppas veckan blir snäll mot dig och din kropp.

    Kram
    Marina

    SvaraRadera