fredag 30 mars 2012

Det är aldrig kört!

Efter en evighet utan diskmaskin kom äntligen handyman med nya reservdelar. Lite ompyssling av kylskåpet och ugnen fick det också bli, så förhoppningsvis är det inte kört med pyrolysandet. Tänk vad bekväm man kan bli. Strax därefter trillade två av cheferna in på lite fika och tillsyn av mig. När det hade gått står ett "salix helvetica" träd kvar i hallen från alla på jobbet. Tanken var nog inte så men det är klart att jag skulle få ett "helvetica" träd. Så på med hanskarna och fram med spaden.

Hittar en fin plats på framsidan som gör att jag kommer att bli påmind om alla arbetskamrater flera gånger per dag. En fin gåva. När jag ändå är i farten fyller jag på en av pallkragarna och inser att de slukar hur mycket jord som helst...slurp...så var åtta säckar ingenting till en av de fyra kragarna. Suck, nu kunde man gjort vad som helst för en bil med krok och släp och en jordhög. Kanske kan smyga mig ut på golfbanan med spade och skottkärra och gräva en extra bunker.

En annan fin gåva trillade ner i postlådan idag från en gråhårig moster. En liten bok "Det är aldrig kört" med många små tänkvärda texter, sånt som jag bara älskar. En bra start på helgen.







"Din uthållighet är måttet på hur mycket
 du tror på dig själv"

3 kommentarer:

  1. Jag äger en bil med krok som gärna kör en svängom och hämtar lite jord :)
    Önskar dig en skön helg!
    Kram från Johanna

    SvaraRadera
  2. Funderar på om jag ska försöka odla lite i pallkragarna i år också........Gick inte så bra förra året. Du vet Kajsa...det där med gröna fingrar! Suck!
    Kram Kraam Kraaam

    SvaraRadera
  3. Har hört att det som ska växa uppåt ska sås vid nymåne och det som ska växa neråt ska sås när månen är på tillbakagående.... ska testas i år då förra årets skörd verkligen växte uppåt, blasten till moröttern och palsternackor växte verkligen uppåt men ner i jorden var det inte mycket som växte, men skam den som ger sig =)

    SvaraRadera