onsdag 7 mars 2012

Gratis resa!

Ligger i sängen och känner med tungan i munnen - inga blåsor. De blåsor som fanns där för någon dag sedan har nu nästa försvunnit. Känner efter hur magen och hals mår. Hyffsat efter gårdagens häftiga sveda och halsbränna. De slemhinnor som har funnits där är nog nu bara ett minne blott. Ja, det ska nog kunna bli en bra dag idag efter dagens snabb besiktning.

Ligger kvar och far iväg i tankarna. Om jag kunde gör precis vad som helst idag, vad hade jag då gjort? Svaret kommer snabbt. Det hade blivit en hejdundrandes kick-off resa tillsamans med mina arbetkamrater. Vi hade tagit en kryssning till Oslo och ätit gott, tagit en svängom på dansgolvet, tjattrat i baren, vaknat tidigt för att äta frukost med panorama utsikt mot världen, strosat längst Karl-Johan, suttit på någon uteservering och bara varit. Det hade varit en fantastisk rolig och innehållsrik resa vill jag lova. Den positiva arbetskamraten hade tackat ja innan det hade blivit bestämt. Den negativa arbetskamraten hade minsann inte velat lägga pengar och fritid på arbetsgemenskap om inte företaget hade betalat. Men då måste jag få förklara varför jag väljer denna visuella resa på min dag som jag får göra precis som jag vill. Efter gårdagens samtal med  kurator där det kom fram att mina arbetskamrater följer med och sitter hos mig under mina behandlingar fick henne att utbrista:
"Vilka fantastiska arbetskamrater! Jag har hört att man har med sig släktingar men aldrig arbetskamrater."
"Ja, jag har verkligen fantastiska arbetskamrater" svarar jag.
Att de fyller min brevlåda med vykort, mina vaser med blommor, letar reda på mitt telefonnummer och skickar sms, sänder styrkekramar vid motgång och läser mina ord är mer än fantastiskt. Mina blogg ord som snart har blivit lästa 10.000 gånger!!! Ja, då fattar ni hur fantastiska ni är alla mina arbetskamrater och vänner icke att förglömma!!! Så varför skulle man inte vilja göra en resa med sina vänner även om den nu bara hamnade i tanken? En resa behöver inte alltid kosta pengar bara ditt engagemang.

Jag reser gärna mer, vill du följa med?

5 kommentarer:

  1. Jag reser gärna med, men får jag välja blir det ingen kryssning utan lugnet på fjället, en lång men fridfull promenad och insupa massa ny energi, finns den sen en liten fjällstuga när vi kommer fram trötta på kvällen med dusch mat och lite dans så skulle det vara som grädde på moset =) lovar att vi skulle somna gott båda två med ett stort leende på läpparna för att sen vakna utvilade med lite ömma kroppar, men vad gör väl det när man har en ny dag med nya människor och nya äventyr på fjället utanför stugan.
    Älskar dej Syster <3

    SvaraRadera
  2. Du vet att vi blir många som hänger på! Det blir många i baren som ska tjattra!!/ Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Varför inte chartra hela fartyg så vi alla får plats! :-) kram jenny f

    SvaraRadera
  4. Kajsa vännen. Förstår du då inte hur fantastisk du e?? Klart att vi hänger med snacka om tjatter när vi intar resmålet hela skaran. Så svar JA jag hänger med vart resan än går. Många stora bamsekramar till dej. Kram Nette. Ps Din livssituation har fått mej att tänka och fundera en massa på vad som e viktigast i livet, och där kommer min familj högst på listan. Så på min fotbollstokiga familjs önskan så åker vi till England i helgen och tittar på fotboll!!! Trodde jag inte om mej själv. Hoppas vi får en underbar helg tillsammans.

    SvaraRadera
  5. Gud vad trevligt! Att få prata lite. Det händer ju inte så ofta. Eller??? Kram Carina

    SvaraRadera