tisdag 20 mars 2012

Bra dag!


Dagen idag lägger jag till de riktigt bra dagarna. Natten har varit god även om också denna morgon blev ½ 5-tidig. Knackar och säger peppar, peppar då de eventuella biverkningarna ännu inte har kommit smygandes. Möjligtvis ska det vara den lätt matta känslan i benen som skulle kunna vara en liten biverkning men den är helt ok att leva med.

Passar på att samåka med grannen in till VC för att få en extra spruta (elastas) som ska hjälpa upp mina vita blodkroppar och förhoppningsvis göra mig mindre infektionskänslig. Kanske t o m att jag vågar planera in något i kalendern...hoppas, hoppas.

Väl inne på VC blir jag väl mottagen och får dagen till ära en extra personal med in på behandlingsrummet. Förstår inte riktigt varför de gärna vill vara två när jag ska få någon typ av behandling. Måste vara extra jobbig patient troligtvis *fniss*. Snabbt och smidigt ges sprutan i magen. Efteråt får jag många frågor om min pågående behandling och jag försöker att förklara så gott det går. När vi kommer in på ämnet hår åker mössan av och min nya "frisyr" visas. Får så många fina kommentarer om mitt utseende så där växte man ytterligare någon decimeter. Härligt att det finns tid inom sjukvården för att ta sig tid och fråga och lyssna! Uppskattat!



1 kommentar: