torsdag 29 mars 2012

Försvar


Det är klart att man går in i försvar och vänder taggarna utåt när försäkringskassan ringer och frågar hur man mår. Rabblar upp mina krämpor som har varit längst med vägen. Handläggaren svarar med att det inte är tanken med att jag ska börja jobba som hon ringer, utan vill bara höra hur jag mår. Men hon räknar snabbt ut att strålbehandlingen kommer att påbörjars i maj någon gång. Stoppar henne med vad jag tror är mer rimligt, att den kommer att påbörjas i början på juni. Ok, då skulle hon återkomma i början på juni och höra hur långt jag hade kommit. Upplyser mig om att i slutet på maj har jag varit sjukskriven i ett halvår och då kommer det göras en ny prövning om min skjukpeng.
Stressa mig gärna!!!

1 kommentar:

  1. Det känns som du har tillräckligt med bekymmer utan att behöva känna stress från Fk. tänker på dig och kämpa på! Nu håller vi påsklov från F-boda, det känns som det behövs en paus - du vet hur man ställer in sig när loven närmar sig. Hoppas att du/ni får en bra påsk! /kram Malin

    SvaraRadera