fredag 23 mars 2012

Taxus baccata


Tvi, för idegran!!!

Nu pumpar barren på som attan i kroppen och det är långt ifrån behagligt. Hade jag bara kunnat hade jag krupit ur mitt skinn. Värst är det med benen som darrar och ryggen som har börjat värka. Tungan är så  svullen och värkande. Mest av allt skulle jag vilja ha den hängandes utanför men inser att idiot-stämpeln inte hade varit långt borta då. En riktigt tungviktsmatch har precis börjat!

Efter mycket väntan har mina böcker kommit, kanske det finns något litet tips i dem som kan hjälpa under tiden, eller vad sägs om: 100 huskurer för hälsa och välbefinnande, Huskurer och läkekonster, Bondepraktikan. Tror minsann att jag börjar i den sist nämda så jag får lite annat och tänka på och försöka koppla bort kroppen en stund trots allt.


Mars månad
Om mycket dagg i Mars månad sig begifwer;
Mycket regn i detta år det blifwer.
Så mycket dagg som Mars månad månd´ falla,
Så mycket rimfrost efter Påska med alla,
Så mycken dagg skall ock i Höstmånan komma,
Det blifwer oss till gagn och fromma,
Alla de träd, som neder blifwer slagne,
I Mars månad på de twå sista Fredagar;
Det blifwer fast och förkastar icke sig.
Det hafwer en wis man sagt för mig.
Blifwer wädret Palm-Söndag klart,
Då får kornet och wäxt samma år fart.





4 kommentarer:

  1. Styrke kramar från mej och knölen som far runt där inne i magen.

    SvaraRadera
  2. Kämpa på min vän. Tänker på dig. Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Hoppas du hittar nå´t litet bra tips i böckerna!
    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  4. Jag som alltid tyckt om idegranen får nog ändra mig,förstår varför den håller råttor borta. Men varför äter rådjuren utav den? Måste finnas något i den som är bra trots allt. Styrka och kämpaglöd sänder vi dig genom tankar. Kram mamma och pappa

    SvaraRadera