torsdag 1 mars 2012

Med nöd och näppe

Det var med nöd och näppe som jag klarade av att ta min lilla promenad idag. Kroppen ville liksom inte riktigt. Släpade mig fram och gav mig bannor för att jag inte hade tagit med mig mobilen om behovet hade funnits att få hjälp hem. Fast det är klart hur populärt hade det varit att om maken kom körandes med bilen över golfbanan för att hämta mig mellan hål 10 och 11 på södra banan?

Helt slutkörd efter en 20 min långsam promenad krävdes en god stunds vila för återhämtning. Sen har det i stort sett bara blivit soffläge och film resten av dagen. Lite tufft att få till texten ibland då det stort sett bara är dubbel- eller dimsyn som gäller. Så då åker man ju på att träna på engelskan med. Har letat efter allt möjligt att stoppa i munnen för att få bort illa mående känslan och jag tror minsann att jag hittade lösningen för nu är magen lite lugnare. Så dagens tips till mig själv för att må bättre:



1 kommentar:

  1. Kajsa du fantastiska kämpe. Detta godis finns i stora påsar också! Kramar i massor!

    SvaraRadera