onsdag 14 mars 2012

Försöker vara nöjd

Dagen har inte bjudit på bättre provsvar, inget paket på posten och ingen promenad. Gör ett försök till att måla färdigt tavlan, tar en  stund på verandan i solen och provar att sola skalpen men det var för kallt. Putsar ett par fönster utrustad med en extra trasa till ögonen och en till näsan så det gäller att ta rätt så det inte blir snorränder på fönsterrutorna. Tuggar vidare på propolisen och trotsar läkar rekommendationerna med att blanda till en nässel-shot.

Ser fram emot att få starta upp kroppen igen med allt vad den kan behöva. Ser fram emot att kunna träffa människor när jag vill utan att vara rädd för att bli förkyld, att bara kunna gå in i en affär utan att tänka på hur mycket människor som är där inne osv. Tänk att man kan sitta och längta till en tråkig vardag istället för att ta tillvara på den "lediga" tiden. Ja, människan är allt för dum ibland som aldrig kan vara nöjd utan alltid vill ha något annat en vad som erbjuds. Skärpning på mig!



Var nöjd med Allt som livet ger, och allt det som du kring dig ser. Glöm bort bekymmer, sorger och besvär!




2 kommentarer:

  1. En chackra tavla. Vad fin den är. Sådana kan du göra flera av. Jag vågar mig inte ens i närheten av dig just nu. Vi får ses längre fram. Kram

    SvaraRadera
  2. Visst har du rätt, man längtar livet av sig. Någon vis människa har sagt: Fånga dagen, det är vi för dåliga på. Snora vidare, du får gärna putsa lite på mina fönster;)
    Kristina

    SvaraRadera