tisdag 27 mars 2012

Lagom

Vad är lagom?


Är lagom ett mått på hur vi ska se ut? - vara lagom lång, ha lagom vikt eller vara lagom fin.
Eller är det så att lagom är en måttsats? - av en lagom stor portion, hälla upp lagom mycket kaffe, komma hem lagom sent.
Eller skulle lagom vara ett mått på hur vi ska bete oss? - vara lagom snäll, lagom trött, lagom glad, jobba lagom mycket.

Dessa dagar har nog ingenting varit alldeles lagom. Börjar tröttna på mig själv och allt gnällande. Har nog hamnat tillfälligt i en nedåtgående spiral känns det som. Ilskan bara bubblar, magen svider och eldar, munsåret börjar blossa upp igen, sömnen är det si och så med. Vill bara ta semester från detta nu......aaahhhhhhh!!!!!!

Släpar mig ut i det fantastiska vädret och försöker rensa huvudet och kroppen med att måla mina pallkragar efter att ha varit i stan och hämtat min nya Stockholms frisyr. Inte ens lagom länge var man ute heller då kinderna blossar, inte bra, inte bra. Dax att dra något gammalt över sig och sova bort denna tråkiga inställning. Fy för mig denna dag!

In the arms of an angel

1 kommentar:

  1. Och här sitter jag och tycker synd om mig själv för att jag är förkyld. Skäms på mig! Hoppas Stockholms resan blir riktigt bra! Kramar i massor!

    SvaraRadera