torsdag 5 januari 2012

Besök

Har då hastigt fått för mig att bjuda hit mina arbetskamrater...utan att tänka mig för. Eftersom man inte längre har koll på dagar och tid så tror jag att det är vanlig vardag denna trettondagsafton. Trots detta misstag blir soffan full av många glada ansikten. Gladast är nog jag som får träffa dem. Torkar en tår då och då från ögonen av alla känslor som far omkring i kroppen. Tänk om man kunde lära sig att hantera dem med.

Tidigare under dagen ringde kuratorn som jag under gårdagen glömde helt bort. Ny tid bokad, skönt! Nästa gång telefonen ringer är det återigen från onkologen -tick,tick,tick- hjärtat slår snabbt och hårt. Denna gången gäller det en rekvisition till att få en peruk utprovad. Peruk? Så långt har inte tanken kommit men ringer och beställer en tid för utprovning. Ja, är det nu man ska bli vild och galen och ta den där långa, blonda och lockiga som maken önskar. Eller kanske den vågade knallröda? Vad det än blir hoppas jag inte att det kommer en ny Emil eller Gudrun farandes.

4 kommentarer:

  1. Ville bara tacka dej för en trevlig fikastund. Det va ok att vi skrev våra namn på bryggan va?

    SvaraRadera
  2. Är inte hon i mitten vacker ändå så säg...
    Hörde talas om en som hade en peruk med flätor, hade jag ingen aning om att det fanns. Lycka till med valet, hur som kommer du att vara vacker med ditt stora hjärta. Stora kramen från syster nr 3 i skaran.

    SvaraRadera
  3. Du vet väl att allt klär en skönhet så du behöver inte vara orolig. Jag håller oxå med om att hon i mitten är så otroligt vacker. Kolla in ögonen. Tack för att vi fick komma på "gofika" till dig. Det gör vi gärna om(hihi)! Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Kära nån, vilka jobbiga val du får... välj med ditt hjärta, så blir det alltid rätt. Lycka till vännen, jag tyckte att den färgglada mössan var skitbra! ;-)

    SvaraRadera