fredag 27 januari 2012

Det är nära nu

Vaknar med en konstig känsla, en känsla av att inte ha kontakt med sitt hår, en känsla av att inte känna rörelsen av håret, en känsla av att inte känna tyngden av sitt hår. Vågar inte vända från sidoläget även om jag har ont i kroppen. Tar mod till mig att röra vid håret och dra lite i det. Jo, det sitter kvar där iallafall. Tar fram borsten och borstar håret. Jo, det sitter fortfarande kvar. Drar en darrande suck av lättnad. Upptäcker senare under dagen att håret i de nedre regionerna bara trillar av i "stora" tussar. Inte lika roligt att göra smycken av kanske...så det verkar vara när nu. Tur att jag hittade två nya mössor till huvudet på stan idag.



4 kommentarer:

  1. Kajsa min vän vad jag lider med dej när du berättar om hur det är. Går ju naturligtvis inte att förstå hur du känner men jag tänker på dej hela tiden. Ps mössorna va snygga men allt klär ju en skönhet som dej. Bamsekramar från Nette.

    SvaraRadera
  2. Svårt att föreställa sig hur det känns för dig just nu. Det känns lite klent att skriva "Jag tänker på dig" men det är precis det jag gör. Jag tänker på dig! Hoppas att du känner av allas tankar som positiv energi.
    Snygga mössor!

    Kramar från Marina

    SvaraRadera
  3. Förstår att det känns men det hänger inte på håret.
    Älskar dig med eller utan . Kram mamma

    SvaraRadera
  4. Oj, vad häftig detta är.... skickar bara mer kraft och energi
    <3 Francis

    SvaraRadera