onsdag 18 januari 2012

Olika - lika

Natten har tillbringats i mitt Friskvårdsrum så maken kunde få sova utan att bli störd av mina suckar, snarkningar och förflyttningar i sängen. Får nog göra om det fler gånger då jag själv har sovit hur gott som helst, förutom att jag har jagat som en tok efter en gräshoppa/syrsa...

På min dagliga promenad som denna dag gick upp till affären för lite shopping stötte jag på en ensam man i skogen. Mannen hade cyklat dit och satt nu i skogen på en bänk och vilade och drack öl. Hälsade med ett - God morgon! vilket jag verkligen menade. Han stoppade mig med lite frågor angående husbyggandet i närheten. Svarade och gick sedan vidare med många tankar i huvudet. Här går jag med mitt livsöde och där satt han med sitt. Nästa gång jag tar en promenad ska jag ta med ett sittunderlag, slå mig ner bredvid och fråga om jag får höra hans historia. Så olika men kanske ändå lika!

Bonus poäng:
  • Promenad
  • Mår bra
  • Bekräftat att jag har sett mannen i skogen

4 kommentarer:

  1. Det kan bli en intressant historia. Vårtbitare är inga att leka med när de sätter igång men sover man i tält är det bara mysigt så du får sätta upp det i rummet:)
    Kramar från Martina

    SvaraRadera
  2. Finaste Kajsa...

    Enligt Solöga säger gräshoppan:
    LÅT TRO OCH HOPP FYLLA DIG MED STYRKA OCH INGET KAN BESEGRA DIG. MIN GÅVA TILL DIG ÄR ATT KÄNNA HOPPFULLHET.Här gäller det att inte tappa hoppet och tron. Håll kvar gnistan!

    Vilket fint budskap...
    Massor av kramar /Tina.

    SvaraRadera
  3. /Medvetenhet om sammanträffanden i vårt liv gör oss öppna för den verkliga avsikten med vårt liv på den här planeten. Den som får en insikt lever den oftast, en form av kunskap i varandet./

    Skönt att höra att du mår bra.

    Massor av kramar /Jennie

    SvaraRadera
  4. Följer din blogg och tycker att du är stark som orkar dela med dig till oss! Vi är många som har dig i våra tankar många gånger om dagen. På glassträffen verkar det fullt så jag hoppar på nåt annat!!! Många kramar från Malin

    SvaraRadera