tisdag 17 januari 2012

Bonus poäng

Efter en lite halvjobbig natt med sprängande huvudvärk, lite illamående i ryggläge, värkande arm i högerläge och ett värkande bröst i västerläge var morgontimmarna lite tunga. Men ett återbesök för att titta till PICC-line stod i kalendern så det var bara att ta sig iväg. Ingen åtgärd behövdes så nu är det en veckas vila. Skönt!

Min tanke var att jag skulle ha tre mål varje dag: - komma upp ur sängen - sätta på mig kläder - ta en promenad, allt annat utöver det är bara bonus. Så om det är allt inresse av glassätarträff som har gjort att bonus poängen bara har haglat in under dagen så är även det bonus poäng. Så förutom mina tre mål har följande gjorts:
  • Bakat knäckebröd  (motverka förstoppning)
  • Handlat
  • Tvättat
  • Anmält mig till kursen Look god - feel better
  • Promenerat med grann damen
  • Lagat mat
  • Mediterat
  • Mått bra
Så tack för insperationen! Får nog kontakta Otto-glass låter det som, återkommer med inbjudan eftersom det bara är plats till en medföljande. Så om någon vill ha den platsen den 6/2 kl.10.00 är det bara att höra av sig. Glass ingår inte i denna sittningen! ;-)

8 kommentarer:

  1. Hade passat mig bra att det inte var glass men jag är på jobbet då. Kram Martina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första sittningen redan bokad av kollega. Kommer fler tillfällen. Kram Kajsa

      Radera
  2. Hej! Har nu hört två som berättat om din fina sida så nu var jag tvungen att ta mig en titt. Så bra du är med orden!
    Jag tänker på dig och hoppas att du inte kommer att må alltför dåligt av behandlingen på vägen mot helt frisk.
    Hälsningar Marina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marina! Orden förfriskar mig så då är det bara till att fortsätta. Önskar att övriga dagar under behandlingen kommer att få vara som denna, en riktig toppen dag!
      Kram Kajsa

      Radera
  3. Det verkar nästan som jag startade en invasion av glassätande människor. Det var inte riktigt min mening. Jag kan då ställa till det. Den 6/2 är en arbetsdag för mig med time care, men kanske kan det bli en annan gång. Kramar, Carina N

    SvaraRadera
  4. Synd att sittningen redan var upptagen, det hade suttit fint med en glass . Men vi kanske kan ha sittning någon annan stans det finns ju lite att välja på . Du ligger i hinner både baka och handla .skönt att du skriver att du hinner må bra också tänker på dig . Vi hörs styrkekramar till dig Janet

    SvaraRadera
  5. Å Kajsa vad härligt att höra om allt du tar dej för då måste du ändå må rätt så bra trots allt. Glass finns ju överallt och även andra godsaker så vi kan väl ha "sittning" var som helst och när som helst du kan och vill och orkar. Finns här för dej bamsekramar Nette

    SvaraRadera
  6. Attans också. Då kom man försent med sin bokning till glassen. Ser fram emot att ses en annan dag! Tusen KRAMAR!
    Pia J

    SvaraRadera