söndag 22 januari 2012

Tung dag

Ja, då har man provat en av de tyngre dagarna. FY FAN! rent ut sagt.
Nog för att jag hade blivit förberedd på att dessa dagar kan komma och ändå blir det som en överraskning. Alla dessa mediciner de ena för och de andra mot slog till slut ut magen totalt eller mer eller mindre det blev tvärstopp kan man nog säga. Kallsvetten rann, det susar i kupan, läpparna är vita och samtidigt vill man bara spy. Och till råga på allt är pekfingret alldeles bort domnat och det är väl tecken om något. Det här leker man inte med.

Allt vatten drickande, promenader, katrinplommon, färska blåbär, fibrer, laktulos och microlax hjälper inte ett dugg. Provar att massera fötterna och stå på spikmattan men icke. Efter mycket andning och jävla AJ! namma blir det resultat och sen vågrätt läge resten av dagen. Jag som försökte låta bli att ropa hej.


Har du ont i magen,
gå till Per i Hagen!

Är han inte hemma,
gå till moster Emma!

Är han inte där,
gå till Sankte Pär!

Är han också borta,
gå då till faster Lotta
och skaffa dig en potta!

 


5 kommentarer:

  1. Aj aj aj, känner igen det där med magen och då äter jag inte ens mediciner. Hoppas det blir bättre nu när du fått utdelning. Kram Syster-Yster

    SvaraRadera
  2. Fortsätt kämpa Kajsa, jag hoppas att morgondagen blir en "måbradag"! /Malin

    SvaraRadera
  3. Ja vi får verkligen hoppas på att det blir en bättre dag i morgon, jag som ojjat mej över huvudvärk i dag ....skäms !!!Kramar i massor

    SvaraRadera
  4. Aj aj Kajsa. Fy när inte magen fungerar. Magmassage med kumminolja. Rölleka omslag på levern brukar vi försöka med på jobb. Ber om en bra dag imorgon. Kramizar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte hur det funkar just i detta fallet men jag kom till att tänka på mjölksyra. Tex mjölksyrade grönsaker eller probiotika. Tror att det står i något om det i häftet du fick. :-/

      Radera