torsdag 19 januari 2012

Ropar inte hej

Vaknar onödigt tidigt (04.00) på morgonen men efter en god natts sömn ska man inte klaga. Den kära vetekudden åker upp över ögon och huvudet för att stilla det hela en stund och lyckas somna åter. Kall om näsan ser jag att klockan har tagit sig fram till 08.30 och temperaturen i rummet har sjunkigt till 16 grader. Uppstigning!

Idag är det dax att ta de sista tabletterna som ska hålla illamåendet borta, det är inte bara det som de ställer till med. Tvärstopp i tarmarna med trots allt vatten, katrinplommon, knäckebröd, magmassage och promenader. Men varför klaga, kunde ha varit värre. Njuter extra mycket för var dag som jag mår bra. Idag har det varit en såndär bra dag t o m så att jag kom på mig själv att skruva upp volymen lite extra och skakade rumpan en stund i min ensamhet. Röstar på fler av dessa dagar istället för att ropa hej.

2 kommentarer:

  1. Fortsätt skaka på!!! Kramar från mig

    SvaraRadera
  2. Det är bra syster skräm bort det onda med positiva tankar
    Kramar i massor

    SvaraRadera