onsdag 11 januari 2012

Ge mig lillfingret

Ge mig lillfingret så tar jag hela handen. Det tyckte nog den inhoppande kuratorn som bara ville ringa och göra en snabbkoll hur läget var då min kurator tyvärr var sjuk den här veckan. Fick många frågor som leder till långa diskussioner, hör mig själv svara äckligt präktigt, uggleklokt och snusförnuftigt. Undrar var alla dessa ord kommer ifrån? Håller med min röst som säger allt detta men hur hade det varit om jag hade gjort allt det "jaget" säger? Hoppas att kuratorn får bra betalt för hennes övertid som hon antagligen fick.

Efter att ha haft chefen här på några timmars fika och överlämnande av julklapp (svart), har det gamla tv-rummet blivit "städat". För säkerhetsskull har jag förberett det till mitt friskvårdsrum om vissa nätter skulle bli allt för jobbiga. Nu är det bara granen som ska packas ner, julkartongerna tas upp på vinden och ett antal tvättmaskiner som skall tvättas sen är det full fokusering, uppkavling av ärmarna och dax att räcka fulfingret till cancern som min vän sa.



Även om mycket tankar och funderingar handlar om mig själv så finns det alltid tid över att tänka på alla er andra. En extra kärleksfull tanke till er som bär på ett för tungt hjärta.

Oroa dig inte! Löser det sig har oron varit lönlös,
 löser det sig inte har det också varit lönlöst att oroa sig.
Dalai Lama

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar