måndag 30 januari 2012

Suckar

Måndag - dax för omläggning och provtagning igen. Suckar lite av lättnad då denna gången flyter det på bättre efter att jag redan i fredags var och lämnade en instruktionsbok till sköterskorna. De hade även nu på morgonen ringt till onkologen för vidare instruktonen. Fick nog sina öron varma av sköterskan där inne då de vart lite blossiga om kinderna då jag påpekade att jag fick åka in dit dagen efter besöket på VC.

Suckar även över huvudvärken som har hållt på att mala hela helgen. Lite pga helgens cirkusbesök men även tappandet av håret gör nog sitt till. Fuktigheten i ögonen börjar att försvinna mer och mer vilken gör att ögonen svider. Huden på händerna är alldeles torr och sprucken, spelar ingen roll hur mycket jag än smörjer dem. Ja, det händer mycket med kroppen nu.

De tyngsta suckarna kommer nog ändå av frustrationen av att inte kunna ligga så nära maken som man vill för att få en stunds tröst. Då höger armen är omlagd och det vänstra bröstet fortfarande gör lite ont.

Men det är fint väder ute så varför gnälla?

1 kommentar:

  1. En växande syster ;)30 januari 2012 kl. 08:33

    Ja du är stark du min älskade syster ... fint väder ja, men när man knappt kommer i jackan och termobyxor är inte att tänka på längre ....
    har jag väl fått på mig så mycket kläder jag behöver för att sticka ut näsan så är jag helt slut och anfådd och går där flåsande 10 meter efter sambon.
    Går inte att sova på mage längre och brösten vill visst inte sluta växa, magen är större än en fotboll och luften vill inte längre ner i lungorna, ryggen börjar göra ont och benen börjar svullna, ständigt hungig och när jag väl ätit så lägger sig maten som ett lock ovanpå den växande bollen så det är bara att inta ryggläge och jag kippar efter luft, 17 veckor kvar och varje dag kryper fram, för att inte tala om vad nätterna gör när jag inte får den sömnen jag behöver. Suck och stön ... men i kväll hoppar jag allt gnällande och åker in och dansar, då är det männen som får gnälla på att jag är stor och otyplig .... =)

    Puss och kram till dej

    SvaraRadera