söndag 15 januari 2012

Dan före dan

Om 24-timmar är det "nya" livet påbörjat. Går och gör och gör det sista...de sista på ett tag kanske. Har hunnit med att vara ute och övningskört med dottern ett par vändor om än det bara är på parkeringsplatser. Utfärd till Gudahagen trots att det inte var någon vikingamarknad, en fantastisk plats med många fynd. Besök på Skägg & Lockar för att titta ut modellen på peruk och vilken färg. Kommer nog bli ett kapitel för sig själv det där, men en god vän har lovat att fästa dit dreads i den för att göra den lite mer personlig. Underbara hon! En lång frukost och 1½ timmes promenad på Nävlingeåsen i gott sällskap för att ladda och skingra tankarna en stund. Tacksamhet!

Nu är det många frågor som fylls på undrar-listan. Känner mig än så länge cool-lugn, önskar att det kan få vara så ett bra tag till. Önskar, önskar...

Svamparna till att tvätta armarna idag och imorgon bitti är framlagda, pillerburken med Stesolid är på plats, sängen bäddad i friskvårdsrummet...sen är det bara väntan kvar på att resan ska börja.

In i tunneln och ut på andra sidan.




Jag och en kändis i samma tunnel. Klicka på texten bredvid och se intervjun med Katarina Hulting. Skulle inte det fungera se dagens expressen.se 


5 kommentarer:

  1. Herregud Kajsa, det låter som om du går mot en avrättning. Så här kan vi inte ha det. Du ska påbörja något som ska få dig frisk även om vägen dit kan var nog så knagglig och plågsam. Runt omkring dig har du en underbar familj och fantastiska vänner, både nära och i fjärran som gör allt för att stötta dig. Ta emot så mycket stöd du kan för du kommer att bli frisk. Våga inte tänka något annat. Massor av kramar från Kristina

    SvaraRadera
  2. Hej Kära du! Jag läste färdig boken Flickan från Paradiset av Agneta Sjödin. En av de många sakerna jag lärde mig där är att säga högt sin önskan på så sätt som om du redan har fått det. Jag säger så här till dig nu: Jag älskar att du är frisk! Jag älskar att du är frisk! Massor med styrkekramar till dig min vän, är med dig imorgon <3 Francis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En underbar bok, jag läser nu hennes bok Ett ljus i mörkret.
      Jag älskar oxå att min syster är frisk.

      Radera
  3. Otroligt jobbigt att bo så långt bort, men jag hoppas att du känner att våra tankar finns hos dej. Om jag kunde skulle jag byta kropp med dej för en tid framöver.<3 <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära syster för ditt erbjudande! Gravid har jag varit tillräckligt. Njut nu för din egen skull så slåss jag med/mot mitt.
      Kramar

      Radera